Foreldag

Op zaterdag 25 mei was het dan zover: De Forelvisdag van HSV “Het Baarsje”!

Heel 2013 staat in het teken van het 60 jarig bestaan van de vereniging, dit is de eerste festiviteit in een hopelijk lange reeks! Om 0800 werd er verzameld bij de Woldstek te Ruinerwold. Onder het genot van een bak koffie werden de vooruitzichten besproken, gelardeerd met ervaringen uit het verleden. Dat het visserlatijn nog een een springlevende taal is bleek maar weer.

Na de koffie togen we allen welgemoed richting vijver èèn en twee. Vijver 1 was iets kleiner en zwaarder begroeit dan vijver twee, maar dat mocht de pret niet drukken, dat bood juist de kans voor de geduldige dobbervisser die hier zijn voordeel wist te behalen.

Vijver twee was, zoals gezegd, iets groter, maar hier probeerde een enkele doorgewinterde feederaar over de andere lijnen heen te gooien, hetgeen prima lukte.

Dat buitenland ervaring meetelt was duidelijk te merken, hoewel bijna iedereen wel z`n visje ving. We zijn in ieder geval gezellig samen op pad geweest en ook de aanwezige jeugd heeft zich prima vermaakt.

Na afloop barbecueën. Na een aanvankelijk dreigend tekort werden de vleesschalen weer aangevuld en kon iedereen van z`n zelf gebakken karbonade genieten, mits je erbij bleef ter bewaking…

Op een zaterdag eind augustus, begin september gaan we verder met de festiviteiten en organiseren we een witvisclinic in samenwerking met Leen Harmsen, bekend van de Hengeldiscount.

Geef je op en doe mee! Iedereen kan hier wat van leren en het is nog gezellig ook! Datum volgt, meer info bij uw bestuur!